Blogpost van gastauteur Erik van der Wal

Na mijn blogpost op Lifehacking.nl is het waarschijnlijk ook leuk om hier in te gaan op Het Nieuwe Leven en financiën.

Ik houd me, sinds ik Stephan ken, intensief bezig met het verbeteren van mijn financiële situatie. Ik was ‘toevallig’ in een mooie financiële situatie gerold door websites te maken voor grote merken als Coca Cola, O’Neill en Volkswagen.

In het begin was dit een mooie periode. Het was fantastisch voor mijn ego dat grote toonaangevende merken bij mij aanklopten om hun websites te laten maken. Totdat ik besefte dat de tijdsdruk en deadlines mijn passie voor het maken van websites overschaduwde. Ik zag dat deze situatie mijn leven negatief beïnvloedde en ik ging op zoek naar wat ik nu echt wilde in mijn leven. Eigenlijk was er weinig in mijn leven, zoals ik het diep van binnen wilde dat het was..

Ik wilde reizen en websites maken. Zonder stress. Ik zie veel mensen keihard werken voor hun geld, terwijl er manieren zijn om bezig te zijn met wat je écht leuk vindt én om je geautomatiseerde systeem passief geld te laten genereren. Stephan leert je deze kennis. Door de filosofie van Robert Kiyosaki’s Cashflow Quadrant toe te passen, met het optimaliseren van je leven in je achterhoofd, kan je leven 180 graden draaien.

Ineens draait je leven om te leven en niet meer om het werken. Focus dan ook niet op de aspecten die beter zijn voor je bedrijf of om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar focus op het optimaliseren van je leven. In de praktijk hebben we vaak minder nodig dan we denken. Tegenwoordig kan ik voor 500 euro leven in een prachtige omgeving als Thailand. Hier laat ik mijn systeem 20 ebooks voor verkopen van 25 euro. Zonder er maar iets aan te hoeven doen.

Dat is de kracht van passief inkomen. Één keer een systeem opzetten en het systeem voor je laten werken. Daarna hoef je uitsluitend te werken aan het optimaliseren van je systeem. Tijdens het Online Business & Lifestyle Event op 13 t/m 17 juni zullen Nederlandse topsprekers spreken over deze ‘nieuwe’ manier van leven. Kijk op de website voor meer informatie: Online Business & Lifestyle Event Website.

Over de auteur:

Erik heeft in 2007 zijn succesvolle multimedia bedrijf iMotion Media, met projecten voor klanten als o.a. Coca Cola, Volkswagen, O’Neill Europe en Philips, bewust ingeruild voor een Locatie-Onafhankelijke Internet-Onderneming zonder fysiek klantcontact.

Momenteel onderneemt hij vanuit elke uithoek ter wereld.Hij deelt, naast zijn extreme en inspirerende opvatting van “Het Nieuwe Werken”, ook zijn kennis en ervaring op het gebied van Internet Marketing, Sociale Media en Lifestyle Design op: http://www.erikvanderwal.nl